preals
facebook
preals - kontakt

Aktualności PReal`s public relation

Agencja public relations

Biuro Obsługi Klienta
Agencja PR
PReal's public relations
Warszawa

czynne:
poniedziałek - piątek
w godzinach 9:00-17:00

bok@preals.pl

tel.: +48 22 379 79 79
faks: +48 22 379 79 71

 

aktualności

Jak usunąć filtr Google


« Powrót

Google w 2013 r. nałożył filtry na strony internetowe, które stosowały techniki pozycjonowania, które do niedawna uznawano za bezpieczne

Szacuje się, że nawet 50% stron internetowych otrzymało filtr od...? Google, a dokładnie od zaktualizowanego systemu nadzoru nad jakością wyników wyszukiwania. Eksperci coraz częściej wskazują na zaawansowane systemy nadzoru jakościowego stosowane przez Google. To one zdaniem SEO ekspertów są odpowiedzialne za masowe nakładanie filtrów. Oczywiście warto podkreślić, że nie tylko mechanizmy automatyczne  Google nakładają filtry.

Jak usunąć filtr Google?

Istnieją schematy postępowań, które pomagają zidentyfikować przyczynę bądź przyczyny nałożenia filtrów. Szczęśliwie filtr to nie ban strony internetowej, a to już połowa sukcesu. Filtry Google stosowane są powszechnie wobec stron, które w sposób nienaturalny promowane są w internecie. Paradoks prac związanych z pozycjonowaniem polega niestety na tym, że po pierwsze zarobki agencji uzależnione są od efektów, po drugie klient oczekuje szybkich efektów, które zapewnią mu odbiorców produktów i usług.

Nie ilość a jakość

Pozycjonowanie strony internetowej wymaga planu zwanego strategią, dlatego tak ważne jest zaplanowanie skutecznych działań, przede wszystkim rozłożonych w czasie. Niezależnie od presji warto postawić na jakość i długotrwałe efekty. Nadmierna ilość linków wpływa na obniżenie jakości. Próba osiągnięcia efektów w krótkim czasie niestety daje odwrotne rezultaty od przyjętych w strategii pozycjonowania. Pozycjonowanie stron w oparciu o mocne i sprawdzone linki gwarantuje bezpieczeństwo i wysokie pozycje, niestety efekty prac pozycjonerskich w takim przypadku pozostają oddalone w czasie.

 

Rodzaje filtrów

  • filtr Google algorytmiczny
  • filtr Google ręczny

 

Skutki nałożenia filtra Google

 

Filtr ma na celu ograniczenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Konsekwencją nałożenia filtru Google na konkretną promowaną przez pozycjonerów frazę jest spadek liczby czytelników strony, którzy dotychczas (przed nałożeniem filtra) trafiali na stronę wpisując określone słowa w wyszukiwarkę. Skutki filtrów Google mogą być bardzo dotkliwe dla właścicieli stron. Mniejsza liczba użytkowników to w konsekwencji mniejsza liczba klientów.

Procedura uproszczona - zdejmowanie filtra Google

Krok pierwszy - wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie strony

I tu należy się kilka ważnych uwag, które warto wcielić w życie przed wysłaniem prośby do Google. Jeśli świadomie stosowaliśmy niedozwolone metody pozycjonowania strony warto z nich zrezygnować i cofnąć działania przed wysłaniem prośby.

By wysłać prośbę o ponowne rozpatrzenie prośby potrzebujemy dostępu do narzędzia Google Webmaster Tools http://www.google.pl/webmasters Narzędzie jest całkowicie darmowe i warto z niego skorzystać. Rejestracja i implementacja zajmuje tylko kilka minut.

 

Na odpowiedź od Google niestety przyjdzie czekać od kilku dni do nawet kilku miesięcy.

 

W odpowiedzi firmy Google znajdą się informacje na temat filtra bądź jego braku. Mail z informacją o nałożeniu filtra ręcznego z reguły ma treść:

 

 


Wykryliśmy wzorzec sztucznych lub nienaturalnych linków prowadzących do Twojej witryny. Kupowanie linków i uczestnictwo w programach ich wymiany w celu manipulowania wartością PageRank stanowi naruszenie wskazówek Google dla webmasterów.

 

W związku z tym podjęliśmy ręczne działania antyspamowe w odniesieniu do ????.pl/. Google może podjąć kolejne działania w odniesieniu do Twojej witryny lub jej części.


Zalecane działanie

  • Użyj funkcji Linki do Twojej witryny w Narzędziach dla webmasterów, aby pobrać listę linków do witryny.
  • Postaraj się, aby nienaturalne linki prowadzące do witryny zostały usunięte.
  • Gdy po wprowadzeniu tych zmian upewnisz się, że linki do Twojej witryny są zgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów, poproś o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia. Jeśli nie uda Ci się usunąć linków do witryny, w prośbie o ponowne rozpatrzenie podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Aktualną listę ręcznych działań, które podjęliśmy wobec Twojej witryny, znajdziesz na stronie Ręczne działania. Jeśli lista jest pusta, nie musisz przesyłać prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia.

Jeśli stwierdzimy, że Twoja witryna nie narusza już naszych wytycznych, cofniemy ręcznie wprowadzone zmiany.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące sposobu rozwiązania tego problemu, skorzystaj z Forum pomocy dla webmasterów.


 

 

Niestety nie znajdziemy informacji o konkretnych działaniach, frazach, czy stronach, z których prowadzą linki. Jeśli sami przyłożyliśmy rękę do kary od Google, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego co jest przyczyną kary.

Powyższa wiadomość wskazuje na filtr ręczny, a zatem należy przeprowadzić działania weryfikujące linki prowadzące do strony. Niestety nie ma wykazu stron, które Google uznał za farmy linków, dlatego rekomendujemy ograniczenie liczby linków oraz działania, które pozwolą zweryfikować zgodność strony ze wskazówkami dla webmasterów: http://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl

 

Krok drugi - weryfikacja zgodności i optymalizacja

 

Krok drugi to przede wszystkim weryfikacja linków przychodzących do strony internetowej. To one są najczęstszą przyczyną kar Google. Linki, które wykorzystywane są do pozycjonowania stron, muszą być budowane w oparciu o strategię, która uwzględnia odpowiednie proporcje pomiędzy linkami z parametrami follow i nofollow, linkami których tekst zagnieżdżenia jest zróżnicowany i co najważniejsze linkami, których jakość jest na najwyższym poziomie.

 

Skuteczne zweryfikowanie liczby i jakości linków, słów stosowanych w linkach i wspomnianych proporcji gwarantuje szybkie i trwałe usunięcie filtra Google.

 

Nie rekomendujemy korzystania z narzędzia disallow tool przygotowanego przez Google do zgłaszania niechcianych linków. W naszej ocenie to narzędzie służy do kolekcjonowania i przetwarzania adresów stron stanowiących zaplecza pozycjonerskie.

 

Krok trzeci - zgłoszenie serwisu do ponownego rozpatrzenia

 

Po pomyślnie zakończonych pracach optymalizacyjnych i weryfikujących jakość, ilość i źródło linków pozostaje już tylko zgłosić stronę internetową do ponownego rozpatrzenia. Ponownie za pośrednictwem narzędzi Google Webmaster Tools zgłaszamy serwis z prośbą o rozpatrzenie. Warto wystosować szeroko opisaną prośbę i wskazać działania jakościowe podjęte przez nas. Nie zaszkodzi "trochę" przyznać się do błędu bądź, co często się zdarza, wskazać na działanie konkurencji.

 

 

PReal's public relations oferuje usługe usuwania filtrów Google.

 

Skuteczność naszych prac szacuje się na 100% skutecznych realizacji w czasie nie przekraczającym 4 miesięcy.

 

Usuwanie filtrów Google

usuwanie filtrów Google

 

Prawa autorskie artykułu: jak usunąć filtr Google zastrzeżone

 
 
Drukujrss