preals
facebook
preals - kontakt

Usługi PReal`s public relation

oferta

Corporate Identity - identyfikacja wizualna

Corporate Identity - system identyfikacji wizualnej powszechnie określany mianem identyfikacji wizualnej organizacji (CI) to podstawowe narzędzie, które służy przede wszystkim kreowaniu wizerunku marki firmy produktu usługi na rynku, które ma zapewnić konkurencyjność i indywidualny sposób postrzegania organizacji

Identyfikacja wizualna to zbiór symboli, kolorów, wybranej czcionki bądź czcionek, której zastosowanie ma gwarantować czytelność i spójność identyfikacji. Spójny system identyfikacji wizualnej jest najważniejszym elementem każdej firmy, a jego podstawą jest znak firmowy - logo.

Logotyp firmowy

Tożsamość przedsiębiorstwa to nie tylko wspomniany znak. CI to przede wszystkim unikatowy zbiór cech, które wyróżniają organizację na tle konkurencji: osobowość organizacji, jednolite wzorce postępowania (procedury, systemy obsługi, komunikaty kierowane do otoczenia). Organizacja buduje swoją tożsamość przez wiele lat bogatych doświadczeń planując: zarządzanie, strategie, wzbogacając swoją historię, kulturę organizacyjną, budując reputację oraz dobierając pracowników.

Na pełny Corporate Identity składają się:

  • tożsamość wizualna (Corporate Design) - zbiór elementów takich jak: logo, materiały korporacyjne, wystawiennicze, multimedialne, treść i forma graficzna komunikatów. Spójność tych elementów buduje tożsamy corporate design, który jest ważnym elementem ogólnie pojętego wizerunku.
  • Corporate Communication - to wspomniane komunikaty, które dzięki spójnej tożsamości wizualnej budują spójny i tożsamy wizerunek firmy: reklamy, komunikaty prasowe, polityka informacyjna, strategie budowania relacji z otoczeniem organizacji.
  • Corporate Behaviour - normy, wartości, zachowania, zbiór cech charakterystycznych dla kultury przedsiębiorstwa, która wpływa bezpośrednio na postrzeganie jakości oferowanych usług i produktów.
System identyfikacji wizualnej

W skład systemu identyfikacji wizualnej zalicza się m. in.:

  • logotyp,
  • określoną kolorystykę,
  • czcionkę lub czcionki - wybrany krój i parametry,
  • topografię,
  • zbiór zasad wykorzystania logotypu, dopuszczonych do użytku czcionek, kolorów i wariantów logotypu - zasady te reguluje księga znaku.

Jasne zasady, zdefiniowany znak, jego parametry i elementy uzupełniające takie jak czcionka czy kolorystyka są podstawowym składnikiem pozostałych elementów systemu identyfikacji wizualnej. Dzięki spójności i stosowaniu ścisłych reguł korzystania ze znaków firmowych możliwe jest przygotowanie równie spójnych materiałów firmowych:

  • materiałów biurowych (papier firmowy, wizytówki, koperty, teczki ofertowe, identyfikatory, materiały piśmiennicze i konferencyjne oraz inne)
  • materiałów wystawienniczych (stoiska targowe, materiały ekspozycyjne - np. roll-upy),
  • materiałów informacyjnych i promocyjnych (reklamy, ogłoszenia, prezentacje multimedialne).

Oferujemy Państwu usługi z zakresu corporate identity, a w szczególności:

  • opracowanie systemu identyfikacji organizacji/produktu/akcji/wydarzenia,
  • wdrożenie systemu identyfikacji organizacji/produktu/akcji/wydarzenia
  • zmiany i aktualizacje systemu identyfikacji organizacji/produktu/akcji/wydarzenia,
  • rebranding - zmiany i aktualizacje systemu identyfikacji organizacji/produktu/akcji/wydarzenia.

Opracowanie, wdrożenie, zmiany i aktualizacje (w tym rebranding) systemu identyfikacji w zależności od potrzeb obejmuje:

  • zaprojektowanie znaku graficznego,
  • zaprojektowanie materiałów drukowanych: papier firmowy, wizytówki, identyfikatory, karty, stroje wg dress code i inne,
  • zaprojektowanie materiałów drukowanych: katalogi, broszury, ulotki, książki i publikacje, foldery,
  • zaprojektowanie materiałów reklamowych (w tym prasa i internet): reklam prasowych, bannerów internetowych, plakatów, bannerów cityboard,
  • zaprojektowanie opakowań i etykiet produktów,
  • zaprojektowanie kart prezentacji i prezentacji multimedialnych,
  • opracowanie ekspozycji na targi i wystawy,
  • zaprojektowanie oznakowania sklepów, pojazdów i innych ruchomości i nieruchomości,
  • zaprojektowanie i dobór gadżetów reklamowych (w tym kalendarze firmowe, prezenty okolicznościowe i inne),
  • zaprojektowanie i wydanie SIW (systemu identyfikacji wizualnej) - księgi znaku.

Korzyści płynące ze stosowanie identyfikacji wizualnej:

  • spójna komunikacja,
  • jednolitość przekazywanych treści otoczeniu organizacji,
  • utrwalanie tożsamości marki na rynku,
  • rozpoznawalność,
  • budowanie trwałego wizerunku,
  • wzrost parametrów ekonomicznych firmy.

 

mini_iStock_000009165208Small.jpg
 

Pozostałe usługi public relations

 
 

Tanie strony internetowe - sprawdź!

 

Tanie strony internetowe

 
Szkolenia dla firm

Proponujemy Państwu profesjonalne szkolenia w blokach tematycznych:

Szkolenia dla menedżerów

Szkolenia ZZL - zarządzanie kadrami

Szkolenia public relations Szkolenia reklama
Szkolenia marketing Szkolenia sprzedaż

Szkolenia SEO

szkolenie wystąpienia publiczne

 
 

 Prawa autorskie artykułu: identyfikacja wizualna, corporate identity, systemy identyfikacji zastrzeżone

 
 
 
Drukujrss