-->
Kodeks Etyki PReal’s jest wyrazem poszanowania branżowych regulacji w obszarze etyki. Kodeks Agencji wzoruje się na polskich kodeksach etyki PR i wprost z nich czerpie najlepsze praktyki.
Pracownicy PReal’s są świadomi roli wysokiego poziomu etycznego w wykonywaniu tego zawodu i dobrowolnie przyjęli Kodeks etyki PR Agencji PReal’s. Pracownicy wszystkich działów w strukturze PReal’s zgodnie deklarują, że w swojej pracy kierować się będą postanowieniami Kodeksu Etyki PReal’s, Kodeksu Etyki Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Kodeksu Etyki Związku Firm Public Relations w celu kreowania jak najlepszej reputacji zawodu public relations niezależnie od pełnionej funkcji i zajmowanego stanowiska.
Pracownik public relations jest zobowiązany zachować wszelką poufność informacji przekazywanych przez Klientów.
Pracownik public relations jest zobowiązany zachować szczególną staranność, rzetelność i uczciwość w pracy zawodowej wobec swoich Klientów i adresatów swoich działań.
Pracownik public relations jest zobowiązany do przestrzegania zasady prawdomówności, a w szczególności do relacjonowania faktów w ich właściwym kontekście i bez zniekształceń.
Pracownik public relations jest zobowiązany do nierozpowszechniania tych informacji, które zgodnie z jego wiedzą i doświadczeniem są nieprawdziwe, nieścisłe lub mogą wprowadzić odbiorcę w błąd.
Pracownik public relations nie może reprezentować sprzecznych lub konkurencyjnych interesów, chyba że zainteresowane strony, po przedstawieniu im wszystkich faktów, wyrażą na to zgodę.
Pracownik public relations jest zobowiązany do ochrony dóbr osobistych człowieka, a w szczególności do ochrony prywatności, czci i godności osobistej swoich Klientów, pracowników, współpracowników i adresatów swoich działań.
Pracownik public relations jest zobowiązany do ochrony tajemnic aktualnych i byłych Klientów oraz pracodawców i nie może podejmować działań wymagających ujawnienia tych tajemnic, chyba że osoby których tajemnice dotyczą lub które je powierzyły wyrażą na to zgodę.
Pracownik public relations nie może angażować się w żadną działalność, która zmierza do korumpowania środków masowego przekazu.
Informacje przekazywane środkom masowego przekazu powinny być dostarczane do publikacji i wykorzystania bez opłat i ukrytych korzyści majątkowych bądź osobistych oferowanych dziennikarzom.
Jeżeli konieczne jest utrzymanie inicjatywy i kontroli rozpowszechniania informacji, pracownik public relations ma prawo wykupu miejsca lub czasu emisyjnego, zgodnie z obowiązującym prawem odnoszącym się do działalności reklamowej i sponsoringu.
Pracownik public relations nie może zawierać żadnych umów, w których gwarantowałby osiągnięcie rezultatu uzależnionego od autonomicznych decyzji innych podmiotów, takich jak redakcje, instytucje publiczne itp., a jego wynagrodzenie nie może być uzależnione od osiągnięcia takich rezultatów.
Pracownik public relations nie może nieuczciwie konkurować z innym pracownikiem public relations i szkodzić jego reputacji.
Pracownik public relations kierując się zasadą uczciwości, nie może podejmować działań niezgodnych z przekonaniami lub postanowieniami niniejszego Kodeksu.
Kodeks Etyki PReal’s za Kodeksem Etyki Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, który został przyjęty w czasie II Kongresu PSPR 26 czerwca 1996 roku.