Profesjonalna komunikacja, trwały wizerunek +48 22 379 79 79 bok@preals.pl

Media

Wybrane materiały

Zemsta Króliczka, czyli jak pomówieni przedsiębiorcy zamknęli serwis najgorszapraca.pl

Najgorszapraca.pl był to serwis z opiniami o przedsiębiorcach. Opinie w głównej mierze były kradzione z serwisu GoWork, ale nie brakowało też opinii “własnych” bądź to pisanych przez anonimów, bądź też preparowanych na potrzeby serwisu. Model biznesowy był nie tylko kontrowersyjny, ale bazował też na wyłudzaniu pieniędzy. Za skasowanie opinii o firmie pobierano 200 PLN. Oczywiście skasowane opinie po pewnym czasie pojawiały się ponownie. I wszystko kręciło się dobrze, dopóki nie trafili na Pana Króliczka.

Źródło: https://antyweb.pl/najgorszapraca-zemsta-pomowienia/

Czy da się to usunąć? Za skasowanie z sieci informacji na swój temat Polacy są skłonni zapłacić

Mocno zainteresowani czyszczeniem sieci są też lekarze, bo opinie pacjentów na ich temat pojawiają się w pozycjonowanych wysoko w internetowych wyszukiwarkach portalach rankingujących lekarzy. Zdaniem wielu z nich krytyczne wpisy nie zawsze pochodzą od pacjentów – stoi za nimi konkurencja. Warszawska agencja PReal’s wprowadziła niedawno usługę ochrony wizerunku lekarzy. W imieniu klientów reaguje na wpisy mogące naruszyć dobre imię medyków i dąży do ich wykasowania. Ustala ich autorów, interweniuje u właścicieli witryn. – Od początku roku mieliśmy kilkudziesięciu klientów. Lekarze zwracają się do nas z naruszeniami dobrego imienia, pomówieniami i zniesławieniami, które znajdują się na ich temat w internecie – mówi Kamil Radomski, szef agencji. Wielu gotowych jest pójść krok dalej – najchętniej w ogóle wyparowaliby z sieci, proszą agencję o pomoc w usunięciu ich danych ze stron umożliwiających wpisywanie opinii na temat ich pracy. – Serwisy te kompletnie nie radzą sobie z publikowanymi komentarzami; co więcej, chronią interesy anonimowych użytkowników, nie słuchając zdania lekarzy – twierdzi Radomski. Mówi, że większość podejmowanych przez nich spraw uda się załatwić bez interwencji policji czy prokuratury, a ok. 5 proc. spraw swój finał znajduje w sądach.

Źródło: http://wyborcza.pl/7,87648,23437204,czy-da-sie-to-usunac-za-skasowanie-z-sieci-informacji-na-swoj.html

Oświadczenie PReal’s w sprawie Warsaw Media House

Nie chcemy wchodzić w spór obu firm dotyczący wykorzystania własności intelektualnej. Nie sposób jednak nie odnieść się do ujawnionej przez PReal’s korespondencji, w której firma Warsaw Media House oferuje oszukiwanie ludzi korzystających z dwóch portali, poprzez zamieszczanie spamerskich wpisów udających opinie użytkowników.

Jeżeli korespondencja ta jest prawdziwa, świadczy o pogubieniu elementarnych norm etycznych pokazując, jak poważna choroba toczy branżę PR – a zwłaszcza segment zajmujący się marketingiem szeptanym i marketingiem rekomendacji. Naszym zdaniem takie działanie nie różni się niczym od pospolitego oszustwa – i żałować należy, że w Polsce nie obowiązują jeszcze wystarczająco precyzyjne regulacje pozwalające ścigać tego typu nadużycia na zasadzie analogicznej do ścigania doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem – czyli oszustwa właśnie. Zarówno bowiem forma jak i potencjalne konsekwencje czynu oferowanego jako usługa przez Warsaw Media House nie różnią się zasadniczo od przypadku oszustwa polegającego na podszywaniu się po czyjąś tożsamość. Tym bardziej, że specyfika tego oszustwa czyni je szczególnie szkodliwym społecznie – dokonywane jest ono bowiem na skalę masową, za pośrednictwem masowych mediów.

Źródło: https://www.signs.pl/oswiadczenie-preal’s-w-sprawie-warsaw-media-house,36558,artykul.html

Prezes agencji PReal’s zarzuca Warsaw Media House kradzież własności intelektualnej. Szef WMH odpowiada

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o sprawie agencji Warsaw Media House, która wezwała stronę bezprawnik.pl do usunięcia artykułu opublikowanego w czerwcu ubiegłego roku. Chodziło o tekst, który – jak napisała Anna, młodszy specjalista ds. marketingu Warsaw Media House, w oświadczeniu cytowanym przez blog prawniczy – miał podawać szereg nieprawdziwych informacji, które narażały Cisowiankę, klienta firmy, na utratę dobrego imienia i wiarygodności.

Źródło: http://www.proto.pl/aktualnosci/prezes-agencji-prealss-zarzuca-warsaw-media-house-kradziez-wlasnosci-intelektualnej

Agencja PReal’s zarzuca Warsaw Media House skopiowanie prezentacji jej oferty

Agencja PReal’s oskarża Warsaw Media House o to, że w swoich materiałach przesyłanych klientom wykorzystała prezentację oferty z serwisu internetowego PReal’s. – Nie będziemy zajmować się pomówieniami i półprawdami – odpowiada Piotr Sulewski, prezes Warsaw Media House.

Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agencja-preal-s-zarzuca-warsaw-media-house-skopiowanie-prezentacji-jej-oferty

Agencja Warsaw Media House wysyłała klientom cudzą ofertę. Wysłała ją nawet agencji, do której należała ta oferta

Po moich ostatnich artykułach na temat Warsaw Media House dostałem od czytelników Bezprawnika kilka, a może nawet kilkanaście historii na temat tej agencji lub jej właściciela. Na razie nie widzę potrzeby, by je opisywać na łamach bloga, bo to byłoby już „pranie brudów”, zresztą w oficjalnym obiegu nie brakuje równie zabawnych historii. Tym razem napisał do mnie szef agencji PReal’s.

Źródło: https://bezprawnik.pl/warsaw-media-house-preals/

Czarny PR – jak sobie z nim (nie) radzimy?

Kamil Radomski, prezes PReal’s, ekspert ds. ochrony wizerunku lekarzy

Co złego mogłoby się wydarzyć z wizerunkiem człowieka, który ratuje życie? Zdecydowanie wszystko co najgorsze i najczęściej nie z winy lekarza.

Źródło: podyplomie.pl/medical-tribune/29111,czarny-pr-jak-sobie-z-nim-nie-radzimy

PR’owcy powalczą o wizerunek lekarzy

Warszawska Agencja pomoże lekarzom w walce z fałszywymi opiniami oraz treściami naruszającymi dobre imię publikowanymi w znanych i popularnych portalach internetowych. W tym celu eksperci PReal’s przygotowali dedykowaną usługę Ochrony Wizerunku Lekarzy, która pozwala w pełni zabezpieczyć wizerunek profesjonalistów.

Źródło: portalemedyczne.pl/index.php/prowcy-powalcza-o-wizerunek-lekarzy/

PR’owcy powalczą o wizerunek lekarzy

Warszawska Agencja pomoże lekarzom w walce z fałszywymi opiniami oraz treściami naruszającymi dobre imię publikowanymi w portalach internetowych.

Źródło: yolk.pl/artykul/aktualnosci/domyslna/pr-owcy-powalcza-o-wizerunek-lekarzy