Profesjonalna komunikacja, trwały wizerunek +48 22 379 79 79 bok@preals.pl

Employer branding

Budowanie marki pracodawcy (employer branding)

Firma z wyboru, nie z przymusu… Tak w najprostszych słowach można zdefiniować działania w obszarze wizerunku zwane employer branding.

Budowanie trwałego wizerunku solidnego pracodawcy wpisuje się na listy regularnych działań firm. Już nie tylko pieniądze przyciągają pracowników do firm. Dodatkowa oferta pozapłacowa taka jak ubezpieczenie prywatne, karta fitness czy świąteczne paczki nie budują wizerunku pracodawcy i nie zapewniają trwałych relacji z pracownikami.

Dzisiaj liczy się o wiele więcej, przede wszystkim opinia na temat pracodawcy, wartości i misja jaką realizuje firma. Te niematerialne cechy decydują o wyborze miejsca pracy, które zdaniem wielu kandydatów musi pasować do nich i zapewniać im rozwój, bezpieczeństwo, a także planować realną przyszłość.

Przewaga konkurencyjna

Budowanie trwałego wizerunku atrakcyjnego pracodawcy to okazja do zyskania przewagi konkurencyjnej, która prowadzi do pozyskania pracowników z niezbędnymi kompetencjami. Dzięki trwałemu wizerunkowi pracodawcy firma zyskuje nie tylko przewagę na rynku pracodawców, ale także przewagę na rynku. Istotny wyróżnik jakim jest zdefiniowany wizerunek ułatwia działania z obszaru HR, ogranicza koszty związane z rotacją zespołów, a także istotnie wpływa na stabilizację procesów biznesowych w organizacji.

Zbuduj trwały wizerunek atrakcyjnego pracodawcy

Skorzystaj z kompetencji profesjonalistów od wizerunku. Zbuduj trwały wizerunek pracodawcy, który przyciągnie pracowników. 

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna

Działania w obszarze employer brandingu kierujemy do obecnych pracowników i kandydatów. Działania realizujemy w podziale na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.

Employer branding (wewnętrzny) – to działania, których siła oddziaływania skierowana jest do obecnych pracowników organizacji. Ich celem jest komunikowanie warunków pracy i rozwoju, a także utrwalanie relacji z pracownikami poprzez angażowanie pracowników w aktywności pośrednio związane z wykonywanym zawodem oraz aktywności niezwiązane z pracą takie jak konkursy i akcje, działania wolontarystyczne i społeczne.

Employer branding (zewnętrzny) – to działania, których siła oddziaływania skupia się na kandydatach do pracy. Ich celem jest komunikowanie cech, wartości i atutów firmy jako pracodawcy na rynku pracy. Efektem tych działań jest komunikacja z otoczeniem z wykorzystaniem strony internetowej firmy, targów, serwisów ogłoszeniowych, mediów społecznościowych i relacji z uczelniami wyższymi.